donderdag 21 augustus 2014

Reisverslag: Londen

Oja, ik weet het maar al te goed. Ik heb de reismicrobe te pakken. Ik zie de wereld dan ook als de pagina's van mijn boek. En ik wil zoveel mogelijk pagina's lezen voor het boek uit is.
Na Boedapest vertrok ik naar Londen. De stad die reeds de foodtrends heeft die bij ons nog tevoorschijn moeten komen. Wil je meer foto's zien? Klik dan zeker hier!


De reis begon zoals dat bij een echte Brit begint: met een heerlijke tas thee (met melk!) en een stevig ontbijt. Dit ontbijt vonden we, op aanraden van jullie, bij Bill's. Dat is een gezellige plek in Covent Garden. (klik hier voor de website)
Wat wil ik jullie bedanken voor deze leuke tip! Zonder jullie had ik deze plek nooit gevonden. Je kan er stevig ontbijten in een gezellige sfeer. En ja hoor, ook een vegetarisch ontbijt was hier te vinden. En daar werd ik erg gelukkig van. En nog gelukkiger werd ik toen het bord voor mijn neus werd gezet. 


Waarom heb je in België niet zo van deze ontbijtplekken? Nee echt, dit zou een schot in de roos zijn. Ik kreeg 2 toasts met een tomatentapenade en een avocadospread. Dit afgewerkt met verse kruiden, tomaatjes, champignons en een pérfect gepocheerd eitje. Wauwie!
Echt, als je in Londen bent: ga hier naartoe! 


Mijn reismaatje koos voor de 'vleeseter-variant'. En ook dat was blijkbaar erg lekker. En als je het mij vraagt: genoeg energie voor bijna de volledige dag.


We trokken naar Borough Market, een markt vol met het hippe streetfood. Van Duitse worsten tot Oosterse falafel. Jammer genoeg waren nog niet veel kraampjes open toen wij er waren.


En Londen is uiteraard meer dan enkel en alleen lekker eten. Ook voor de danscultuur moet je in Londen zijn. Overal in de straten kan je er dansers aan het werk zien. Deze sprongen er toch wel letterlijk en figuurlijk van tussenuit. Showgehalte ten top. En als finale sprongen ze zomaar over zes personen uit het publiek (en een hondje).


En uiteraard was er ook wat tijd om toeristenfoto's te maken. En ja! Het was goed weer, en dat heb je niet zo vaak in het regenachtige Londen.


Een pauze met een lekkere worteltaart, een tas thee en een flesje 'Juice Water'. 
Dat laatste vond ik echter niet zo lekker, het was letterlijk fruitsap met water. Geef mij maar lekker en puur fruitsap. 


En uiteraard heb ik ook veel inspiratie uit de etalages gehaald (anders konden ze me terugrollen naar België). 

Ja, de eetcultuur van London heeft toch een beetje mijn hart gestolen.

20 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit allemaal. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag! Dat ontbijt ziet er echt lekker uit! Heel anders dan dat standaard Engelse ontbijt met bonen, spek, ei, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie sfeervolle foto's Céline


    en die "actiefoto" steelt voor mij de show

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voor het ontbijt zou ik passen, lijkt me wat té hartig.
    Maar jij hebt er weer een heerlijk tripje op zitten, en daar weer mooie foto's van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wahwww... Geniet ervan, Céline, zoveel je kan... (maar dat doe je, gelukkig). 't Leven is zo kort...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe foto van jou! En een stevig Engels ontbijt! Maar weinig dat daar boven gaat naar mijn mening... Ziet er superlekker uit ook! Fijn verslag en mooie foto's weer! (En hey, je weet wat te doen dus: zo'n ontbijtplek openen! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's! Dat ontbijtje ziet er heerlijk uit! Ik ontbijt in Nederland nooit zwaar, maar wanneer ik in Londen ben ga ik hier gewoon in mee. Het is allemaal zo lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo Londen... één van mijn favoriete steden, en jij hebt er me een culinaire rondleiding in gegeven, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke foto van jou bij het water! Londen ga ik zeker nog eens bezoeken, ik hou van die stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, super leuk! Ik vind London echt een geweldige stad! Zo leuk daar :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi verslag! De foto's zijn super. Wat is Londen toch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke foto's, ik zou ook zo graag een keer naar Londen willen! En die cupcakes zien er heerlijk uit:P

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oohh ziet er heerlijk uit allemaal, vooral dat stevige ontbijt! (zowel de vegetarische als de vleeseter versie haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die cupcakes zien er overheerlijk uit!! Echt een heel leuk verslag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh lala, zag er awesome (en lekker) uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik krijg het water in mijn mond bij het lezen en bekijken van dit blog, céline! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Krijg spontaan trek in wat zoets... Maarre, zo'n stevig ontbijtje is mij wat te van het goede hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is Londen toch een heerlijke stad..

    BeantwoordenVerwijderen