dinsdag 2 juli 2013

Video: bezoek markt + groenteschotel met rijst

Vorige week bracht ik een bezoek aan de markt te Zottegem in de Vlaamse Ardennen.
Niets zo leuk als verse groentjes om er daarna mee aan de slag te gaan. 

Tijdens mijn bezoek aan de markt maakte ik kennis met de marktkramer van 'Brakelfruit Junior' uit Ophasselt. Vol energie, en dat terwijl zijn wekker al om vijf uur 's ochtends rinkelde. Hij wist mij te vertellen dat de best verkochte producten van dit moment de kersen, de bloemkool, de tomaten en de sla. Ik koos voor een zakje verse kersen (als ik de marktkramer mag geloven, zijn hun kersen de lekkerste).
Tijdens het bezoek aan de markt werd ik ook verleid tot courgettes, paprika's en champignons. Het zijn mijn favoriete groenten. Ze hebben prachtige kleuren en zijn bovendien heerlijk zomers van smaak.

In onderstaand filmpje kan je zien wat ik allemaal heb gedaan met die lekkere groentjes.
Door ze heel eenvoudig te stoven met wat ajuin, goed te kruiden en wat rijst toe te voegen, krijg je een lekkere, Provençaals getinte groenteschotel.  


Ps: Bovendien hebben ze daar in Zottegem niet alleen lekkere groentjes, maar ook heerlijke, warme wafels. ;-)



De markt van Zottegem kan je elke dinsdag bezoeken van 07.00u tot 13.00u.
Ben je het shoppen even beu? Dan kan je genieten van een heerlijke tas koffie in de tearoom 'Zoetegem'.


De winkel van 'Brakelfruit Junior' vind je terug op de Leopoldlaan in Ophasselt.

15 opmerkingen:

  1. Een héérlijk dagje, Céline !
    En Prins als cineast ?! Leuk filmpje.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap filmpje weer, Céline! Op de markt rondhangen is inderdaad wel leuk. Er is altijd iets te ontdekken, te proeven, te beleven... Behalve op de markt thuis dan, want daar kom ik veel kennissen tegen en dan wil het wel eens 'uitlopen'! ;-)

    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zottegem is een beetje ver om te gaan markten.

    hier is het op woensdag markt.
    morgen, dus! :-))

    ben jij de vrouwelijke jeroen meus, céline? jouw filmpje is minstens zo mooi en interessant! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker naar de markt, ik doe dat ook al eens graag :o) met daarna een lekker tas koffie maar niet daar, dit is me wat ver

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk filmpje! Hier wil ik wel eens heen, alleen al voor de wafels haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig filmpje met een leuk muziekje Céline..

    groeten

    ps : in de Parkstraat, op 5 minuten van de Grote Markt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk logje en het filmpje doet je zin krijgen om naar de markt te trekken. Lijkt me een lekker recept. Doe ik zeker ook eens als het eens een zomerse dag is,hahahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je er een filmpje van gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een markt is niet aan mij besteed omdat ik dan moet werken, kan wel leuk zijn daar, maar ja alles tegelijk dat gaat niet hé

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk filmpje en mooie keuken heb je...
    Bedankt voor je reactie.

    New blogpost: outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je dit gefilmd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk filmpje en een toffe blog! Ik heb je link toegevoegd op mijn blog!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen